tirsdag 21. desember 2010

Superenkel julekonfekt

I går laget jeg mine årlige mozartkuler og tenkte å dele dette med dere. Disse er veldig enkle å lage og er perfekt i gave til som har alt. Du trenger:

  200 g Odense Ekte Marsipan
50 g Odense Bløt Nougat
100 g Odense Mørk Sjokolade 55%

Skjær en skive Odense Ekte Marsipan, legg et stykke Odense Bløt Nougat oppå og rull det til en kule. Dyppes to ganger i Odense Mørk Sjokolade (smeltet i vannbad).

Første gang jeg laget disse var etter å ha sett denne filmsnuttenhttp://www.odense-marcipan.no/ Denne viser hvordan man gjør dette på en enkel måte (verdt å se)


Kjøp en liten glass-skål eller en kopp. Pakk inn med celofan og litt sløyfer og vips du har en nydelig liten gave til en du er glad i :) God jul folkens.

4 kommentarer:

  1. Nå vet jeg hva jeg har å gjøre i morgen - og jeg som trodde jeg var ferdig med all baking og handling!!! Men disse hørtes helt nydelige ut - og smaker de halvparten så godt som Mozart-kuler er de verd alt arbeid!!

    Nydelige bilder!!

    SvarSlett
  2. Dette ser utrolig godt ut!
    Ha en fin julehøytid :)

    SvarSlett
  3. De ble godt motatt i går og det var flere som ble "sure" for at de ikke fikk. Neste år må jeg lage flere :)

    SvarSlett
  4. Triks for å legge på sjokoladen rundt de på en fin måte: Legg litt smeltet sjokolade inni hånda di, legg kula oppå og ta litt sjokolade til inni. rull og legg den fra deg. Litt grisete, men det går fort og de blir glatte og fine. Gjør dette i to omganger for å få to lag.

    SvarSlett